söndag 18 oktober 2015

Vantskruvar

Man tror ju att man minns från år till år. Jag minns inte från höst till vår hur saker och ting skall läggas fast i båten. Därför har jag gjort egna system för det mesta. Denna blogg är just en sån grej. Jag tar mycket bilder och lägger på bloggen. Här har jag datum på när jag gjort sakerna och också dokumenterat i vilken ordning jag har gjort dem.

Vantskruvarna är ett hopplöst fall som jag tidigare försökt minnas var de satt. Efter en vinter med fokus på mycket annat så minns jag knappt vart jag lagt dem i förvar. Ett enkelt sätt är att låta allt sitta kvar på båten, men då slits och förstörs det mesta. Dessutom är de ivägen när man vill få något gjort på båten.

Såhär gjorde jag med vantskruvarna





Nu har jag dessutom numrorna sparade här på bloggen, så då är det bara att kolla platsen för vantskruvarna här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar